Nota wydawcy: W połowie XIX w. młody Claude Monet postanowił, że woli cierpieć niewygody związane z życiem malarza aniżeli przejąć rodzinny interes. Wbrew ojcu, uzbrojony jedynie w marzenie, by stworzyć w sztuce nowy styl ? wyruszył do Paryża. Tam jednak napotkał nieprzewidziane przeszkody: odrzucenie przez kręgi artystyczne, skrajną biedę, samotność. Na szczęście znalazł też szczerą przyjaźń z Renoirem, Cézannem, Pissarrem, Manetem, Jeszcze ważniejsza jednak była miłość życia, Camille Doncieux, piękna paryżanka z wyższej sfery, która odrzuciła dobrobyt, by stanąć u boku niedocenionego malarza. Muza, najlepszy przyjaciel, namiętna kochanka i matka dwojga jego dzieci ? Camille nie opuściła Moneta i nie zwątpiła w jego wielkość mimo niedostatku. Dzięki jej pięknej postaci i historii ich tragicznego związku powieść Stephanie Cowell to nie tylko żywy portret artysty i narodzin impresjonizmu, ale przede wszystkim romans najwyższych lotów.


Książkę przeczytałam jednym tchem. Choć nie wiemy wiele o życiu Camille, możemy się domyślać, że wiodła ciężkie życie przy boku artysty ze względu na biedę, z którą przyszło się borykać oraz całkowite oddanie malarza sztuce. Trwała jednak przy ukochanym. Książka to idealnie ilustruje. Jako ciekawostkę dodam, że kobieta na okładce to nie Camille, lecz Suzanne Hosched, córka Alice, drugiej żony Moneta.(Obraz “Kobieta z parasolką, zwrócona w prawo”, 1886 rok). Podobny obraz, do którego pozowali malarzowi Camille i mały Jean to “Spacer. Kobieta z parasolką” z 1875 roku.

Pasjonuje Cię Paryż, Francja i sztuka?

Zapisz się na Newsletter, aby otrzymywać informacje o najnowszych artykułach!

Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie informacji o nowych artykułach, produktach, promocjach. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Polityka prywatności